'




            Bu menü programın standart menüsüdür ve kullanım amaçları sırasıyla şunlardır;

-       Yeni Proje, Aç, Kaydet, Yazdır
-       Kes, Kopyala, Yapıştır, Geri Al
-       Duvarlar, Doğrusal Ölçülendirme
-       Bilgi
-       Taşı, Çevir, 90° Çevir
-       Yakınlaştır, Uzaklaştır, Proje Alanı Yakınlaştır, Merkezle, Görüntüyü Geri Al
-       Fiyatlandır, Üstten (proje) Bakış, Ön Tel Görünüş, Renkli Ön Görünüş, Tel Perspektif, Renkli Perspektif, Render (düşük kalitede), Render(yüksek kalitede)
-       Genel Özellikler, Mezüre,
-       Şekil, Word


A - Menüdeki İkonların (Butonların) Tanımları

§   - “Dosya / Yeni” 
Yeni bir çizim dosyası açar.

§   - “Dosya / Aç”
Daha önceden yapılmış olan projeyi açar.

§   - “Dosya / Kaydet”
Açık olan, çizim yaptığınız projeyi kayıt eder.

§   - “Dosya/Yazdır”
Açık olan projeyi belirlenen bakış açısından çıktısını alır.

§   - “Düzen / Kes”
Seçilen nesneyi kesip başka bir projeye taşımak veya aynı projede farklı bir noktaya taşımak için kullanılır, fakat Kitchendraw’ da sürükle bırak özelliğinden dolayı tercih edilen bir yöntem değildir.Kes özelliğiyle aldığınız nesne kalıcı olarak silinir.

§   - “Düzen / Kopyala”
Seçilen nesneyi kesip başka bir projeye taşımak veya aynı projede farklı bir noktaya taşımak için kullanılır fakat Kitchendraw’ da sürükle bırak özelliğinden dolayı tercih edilen bir yöntem değildir.Kes özelliğiyle arasındaki fark ise kopyaladığınız nesne silinmez.

§   - “Düzen / Yapıştır”
Kes ve Kopyala ile alınan bir nesneyi proje alanına yapıştırır.

§   - “Düzen / İptal”
Son yapılan işlemi iptal eder.

§   - “Alan / Duvarlar”
Duvar özelliğiyle istediğiniz şekilde bir duvar oluşturabilirsiniz.  butonuna yada Alan/Duvarlar seçeneğine tıklayıp başlangıç noktasını belirttiğinizde karşınıza aşağıdaki gibi bir pencere gelecektir.


Bu ekranda duvar uzunluğunu W alanına, eğer duvarda bir açı varsa Açı alanına yazabilirsiniz.  Duvar açısını serbest olarak belirlemek için Alt veya Alt Gr tuşlarına basılı tutarak istediğiniz açıda bir duvar oluşturabilirsiniz.

§   - “Alan / Doğrusal Ölçü”
Belirlenen iki noktanın kalıcı olarak ölçülendirilmesini sağlar. Belirlenen noktalar doğrusal değil de açılı ise Mouse’ un sağ tuşuna bastığınızda sırasıyla yatay dikey ve açıdaki ölçüsünü alabilirsiniz.

§   - “Nesne / Bilgi”
Seçilen nesnenin bilgi ekranını açar. Sağ tuş özelliklerindeki Bilgi seçeneğiyle işlevi aynıdır.

§   - “Seçim / Taşı”
Seçilen nesneyi belirlenen yön ve mesafede yada belirlenen iki nokta arası taşır.

Nesneyi belirlenen mesafede taşımak için ;

Nesneyi seçip  butonuna veya “Seçim/Taşı” seçeneğini tıklayın.Daha sonra nesne hangi yönde taşınacak ise  bu doğrultuda bir yön gösterin. Karşınıza aşağıdaki gibi bir pencere çıkacaktır. Bu kısma nesneyi kaç cm taşıyacağınızı yazıp Tamam’ ı tıklayın.


            Nesneyi iki nokta arası taşımak için ;

Nesneyi seçip  butonuna veya “Seçim/Taşı” seçeneğini tıklayın. Daha sonra taşıyacağınız nesnenin hangi noktasından taşımak istiyorsanız Mouse’ un sol tuşuyla basılı tutarak nereye taşımak istiyorsanız o noktaya götürün ve sol tuşu bırakın. Karşınıza ölçü paneli gelecektir. Bu tarz taşımalarda ölçü gerekmediği için Tamam’ ı tıklamanız yeterli olacaktır.

§   - “Seçim / Çevir”
Seçilen nesneyi belirtilen açıda çevirir.
Bunun için nesneyi seçip  butonuna veya “Seçim/Çevir” seçeneğine tıklayın Daha sonra çevrilecek nesnenin merkezinden Mouse’un sol tuşuna basılı tutarak uç notaya götürüp bırakın. Mouse’ u hareket ettirdiğinizde dolabın merkezden sabit kalarak döndüğünü göreceksiniz. İstediğiniz yere gelip Mouse’un sol tuşuna tıklayın. Karşınıza aşağıdaki gibi bir onay penceresi gelecektir. Açı size uygunsa Tamam’ı tıklamanız değilse istediğiniz bir açıyı yazıp Tamam’ı tıklamanız yeterli olacaktır.




§   - “Alan / Çevir”
Bu özelliğe her tıkladığınızda seçtiğiniz nesneyi saat yönünde 90° çevirir.

§   - “Zoom / Büyüt”
Seçilen alanı yakınlaştırır.

§   - “Zoom / Küçült”
Bu özelliğe her tıkladığınızda bir kademe küçültür.

§   - “Zoom / Başlangıç”
Proje alanını (yeşil çizgili alan) maksimum şekilde yakınlaştırır.

§   - “Zoom / Ayarla”
Projedeki tüm nesneleri ekrana maksimum şekilde yakınlaştırır.

§   - “Zoom / Geri”
Bir önceki görüntüye geri döner.

§   - “Bakış / Fiyatlandır”
Tasarımı yapılan projenin fiyat teklifini çıkarır. Kitchendraw’ da  Mt , m2 ve modüler olarak fiyatlandırma yapabilirsiniz.

§   - “Bakış / Üst Görünüş”
Projeye üst görünüşünden  (plan görünüşünden) bakmak için kullanılır.

§   - “Bakış / Tel Görünüş”
Seçilen nesnenin çizgisel olarak ön görünüşten bakışını alır. Bu özelliği kullanmak için ön görünüşten bakacağınız nesneyi seçin ve  butonuna yada “Bakış/Tel Görünüş” seçeneğine tıklamanız yeterli olacaktır..

§   - “Bakış – Gerçek Ön Görünüş”
Seçilen nesnenin renkli olarak ön görünüşten bakışını alır. Bu özelliği kullanmak için ön görünüşten bakacağınız nesneyi seçin ve  butonuna yada “Bakış/Gerçek Ön Görünüş” seçeneğine tıklamanız yeterli olacaktır.

§   - “Bakış / Tel Perspektif”
Bu butona tıkladığınızda projenin çizgisel olarak perspektif görünüşünü alırsınız. Kullanmak için butonun üzerine bir tıklamanız yeterli olacaktır. Daha sonra istediğiniz bakış açısını belirlemek için Windows’ un klasik yön tuşlarını kullanabilirsiniz.

§   - “Bakış / Şablon Perspektif”
Bu butona tıkladığınızda projenin renkli olarak perspektif görünüşünü alırsınız. Kullanmak için butonun üzerine bir tıklamanız yeterli olacaktır. Daha sonra istediğiniz bakış açısını belirlemek için Windows’ un klasik yön tuşlarını kullanabilirsiniz.

§   - “Bakış / Hızlı Fotoğraf Perspektif Görünüşü”
Kitcehdraw’ da iki çeşit Render vardır Bunlardan birinci olan Hızlı Fotoğraf Perspektif Görünüşü seçeneği Render’ ı çok daha hızlı fakat düşük bir kalitede sunar. Kullanmak için üzerine bir kez tıklamanız yeterli olacaktır.


§   - “Bakış / Son Fotoğraf Perspektifi”
Kitchendraw’ da ki bir diğer Render’ı Son Panel Perspektifi ise Hızlı Fotoğraf Perspektifi’ne göre biraz daha yavaş fakat kaliteli bir Render sunar. Kullanmak için üzerine bir tıklamanız yeterli olacaktır.

§   - “Proje – Genel Özelikler”
Genel Özellikler özelliği projeyi tasarladıktan sonra Kapak Modeli, Kapak Rengi, Gövde Rengi ve Tezgah Rengi vb… özelliklerini değiştirebileceğiniz bir seçenektir. Örneğin siz bir mutfak çizdiniz ve müşteriye bu projeyi gösterdiniz. Müşteri o anki talepleri doğrultusunda mutfağın projesini değiştirmeden renklerini değiştirebilirsiniz. Bu özelliğe kullanmak için üzerine bir kez tıklamanız yeterli olacaktır.

§   - “Proje / Ölçü”
İki nokta arasını ölçülendirmek için kullanılır. Kalıcı bir ölçülendir şekli değildir. Mouse simgesinin yanında ufak bir kutucukta sonucunu gösterir ve Mouse sol tuşunu bıraktığınızda kutucuk silinecektir.

§   - “Şekil / Ekle”
Bu özellik programdaki en önemli özelliklerden biridir. Bu özellik sayesinde oluşturduğunuz alana ya da doğrultuya istediğiniz özelliği atabilirsiniz. Bu özellik sayesinde zemin, duvar kaplaması,  ayna, cam vb..bir çok nesneyi oluşturabilmeniz mümkün. Bu özelliği kullanmak için    butonuna ya da “Şekil/Ekle” seçeneğine tıklayın. Şekil çizerken başladığınız yerde bitirmelisiniz. Aksi taktirde şekil özelliğini kullanamazsınız.  Örneğin aşağıdaki çizimde tezgah arası fayans atalım. Bunun için fayans yapılacak olan alanın her köşesini belirliyoruz. Sol alt köşeden başlayalım. Sırayla her köşe sol tuşla tıklayalım ve son olarak başladığınız yere tıklayın. Bu işlem bittiğinde aşağıdaki gibi bir görüntü çıkacaktır.

§   - “Dosya / Dokümanlar”
Word özelliği ile ilgili daha önceden hazırlanmış formatta fiyat teklifi çıktısı alabilirsiniz.

Advertisement

1 yorum:

 
Top